Bli kjent med Nt-gruppen as

NT- står for Nikola Tesla, den Serbiske oppfinneren, fysikeren og ingeniøren. Mange sier spøkefullt at denne mannen oppfant det tjuende århundret og er mannen fra fremtiden. 

NT-gruppen skaper EDU-aktive løsninger for samfunnsnyttige formål. Vår kjernevirksomhet er applikasjons og plattform utvikling samt visualisering med AR og VR teknologi for å fremkalle utvidet virkelighet. Vår teknologi forenkler hverdagen. Vi utvikler teknologi i tråd med dagens paradigmeskifte og industriell revolusjon 4.0, visualisering og utvidet virkelighet. Vi knytter ny teknologi sammen på en spennende måte gjennom samspill og lek. 

Utvidet virkelighet er en teknologi som kombinerer den fysiske verden med det virtuelle innholdet. Vi utvikler AR installasjoner til undervisning og mener denne teknologien øker effekten og utbytte av læring for både elever, studenter og lærere. Med AR som verktøy mener vi at alle vil prestere høyere. Vi har realisert flere modeller for Microsoft HoloLens. Vårt arbeid bygger på et samarbeid med noen av Europas ledende forskere innenfor NTC programmet. Der viktige elementer ved barns mentale utvikling og funksjonelle kunnskap (evne til å tenke konsekvens og konklusjon) stimuleres med metoder som samordner motoriske bevegelse og forebygger konsentrasjons og oppmerksomhets forstyrrelser. 

I Norge har NT-gruppen et godt samarbeid med forskningsinstitusjonene Teknova og UiA. Vi har gjennomført to forskningsprosjekter som har vært offentlig finansiert av ProForsk (Norges forskningsfond) og Regional forskningsfond. Et av prosjektene har vært AR sandbox som visualiserer landskap. Sandbox brukes også til begrepsforklaringer innenfor matematikk, geografi og historie. Våre sandbox kommer til stadig flere skoler både i Norge og i utlandet. Vi vurderer fortløpende nye prosjekter innen VR med pedagogiske formål.

Med tilgang til bred programmeringskompetanse, et profesjonelt team samt smidig organisering stiller vi konkurransedyktig i et prisbevisst marked som er i stadig endring 

Velkommen til oss.